T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KASTAMONU / ÇATALZEYTİN - ÇATALZEYTİN İMAM HATİP ORTAOKULU

Tarım Okulu Projemiz

 

 

Fen öğrenmenin kapsamına baktığımız da, yaşanılan ortamın fiziki, biyolojik ve kimyasal özelliklerinin bilimsel süreçlerin kullanılmasıyla, sistemli bilgi edinme yöntemleriyle elde edilmesi olduğunu görmekteyiz. Çocuklar yaşadıkları çevreyi merak duygusuyla birlikte keşfetmeye başladıklarında, fen kavramlarını informal ve sezgisel olarak diğer varlıklarla etkileşim sonucunda kazanabilmektedirler. Ayrıca çocuklar bitkiler hakkında ki bilgilerinin %23 ünü aileden,%9 unu gözlem yoluyla %8 ini medyadan ve sadece %1 ini okuldan elde etmektedirler. Bu bilgiler ise teorik bilgiden daha öteye gidememekte bu durumda öğrencilerin edindikleri bilgilerin gerçek hayata transferi zorlaşmaktadır.Bu veriler analiz edildiğinde  fen ve teknoloji öğretiminin de kalitesinin düştüğü gözlenmektedir.

 

 

Projemiz dahilinde okulumuz bahçesine kurulan sera ile öğrencilerin, bitki çeşitlerini, bitkilerin temel özelliklerini ve onların yaşam döngülerini etkili bir şekilde öğrenmeleri sağlanacaktır.Ayrıca bu proje ile öğrencilerimiz pratikte hiçbir faydası olmayan yapay ortamlardan bir nebze olsun uzaklaşarak,yaparak-yaşayarak aktif öğrenmeyi gerçekleştirebilecekleri doğal ortamlara geçiş yapacak; üretme,topluma katılma,sosyalleşme,aidiyetlik,gerçeklik,başarabilme,görev bilinci ve sorumlulukları yerine getirme gibi duyguları tadacaktır.

          Teknolojinin hayatımıza girişi çocukları da etkilemiş oyun oynaması ve dış dünyayı tanıması gereken çocuklar internet,bilgisayar ve cep telefonu bağımlısı olmuştur.Bu durum oyun çağındaki çocukların enerjilerini dışa aktaramamalarına bu yüzden de içe kapanık, saldırgan ve özgüvensiz olmalarına zemin hazırlamaktadır.Bu durum yapılan bilimsel araştırmalarla da desteklenmiştir.

Projenin sonuçları:

 

 

  • Öğrenciler Fen ve Teknoloji dersinde haftalık 1(bir)ders saati süresince serada uygulamalı tarım faaliyetleri yürütmüş ve  Fen ve Teknoloji dersi kazanımlarının edinilme oranını artırmıştır.
  • %60 oranında teorik bilgiden oluşan  Fen ve Teknoloji dersi kazanımlarının %30 oranında pratiğe dönüştürülmüş ve kalıcı öğrenme sağlanmıştır.
  • Sera ile uğraşan çocuklarımız psiko-motor becerilerini kullandıklarından dolayı fiziksel olarak kendilerini daha sağlıklı ve zinde hissetmişlerdir.
  • Ürün üretmeye başlayan öğrencilerimiz başarma duygusunu tatmış, özgüveni gelişmiş ve her hangi bir kanalla dışarıya aktaramadığı enerjilerini harcama fırsatı bularak çatışma durumları daha az  durumlarda görülmüştür.Tüm bunların sonucunda da hedef kitlenin bütünsel gelişimini azami miktarda sağlanmıştır.

 

 

 

            Projemizin sürdürülebilirliği çok yüksektir çünkü üretim faaliyeti devam edecek bir süreçtir.Seramız yapıldıktan sonra gelecek eğitim öğretim süreçlerinde de kullanılabilir niteliktedir.Proje kendi içindeki döngüsünden dolayı sürdürülebilirdir.

14-05-201714-05-201714-05-201714-05-2017

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.05.2017 - Güncelleme: 14.05.2017 01:33 - Görüntülenme: 511
  Beğen | 1  kişi beğendi